Iskolánk 2016-ban indult azzal a céllal, hogy professzionális zenés-színész képzést biztosítson mindazoknak, akik hétvégi, egynapos munkarenddel kívánják megtanulni a szakma alapvetéseit.
Tanmenetünk összeállításánál egyforma hangsúlyt fektettünk minden kompetenciára, melyre szükség lehet ahhoz, hogy a színpadon jól működjenek növendékeink.
Tantárgyaink között szerepel a színészmesterség, zenés mesterség, színpadi mozgás, beszédtechnika, vers- és prózamondás, dráma, kreatív gyakorlatok, művészetközvetítés és színházelmélet tantárgy is.
Képzésünk vasárnaponként zajlik, Érden, 8:30 – 14:30 között.
Első évben az osztályok öt órában sajátítják el az alapokat, majd második és harmadik évben már csak három órában tanulnak, a negyedik-ötödik órában színpadi gyakorlaton vesznek részt, mely során egy-egy előadás próbafolyamatába is bepillantást nyernek.
Osztályaink korosztályonként vannak beosztva, hogy mindenki korának megfelelően sajátíthassa el az ismeretanyagot. Képzésünkben nagy hangsúlyt fektetünk a differenciált oktatásra is, melynek lényege, hogy az alapokon túl mindenki azt tanulhassa, amiben jó, amiben örömét leli. Sok tanítványunk nem az énekléssel, hanem a tánccal, a prózával vagy éppen a jelmeztervezéssel tűnt ki társai közül, igyekszünk ezeknek a tehetségeknek is kibontakozási lehetőséget nyújtani.
Csak a legkiválóbbak fejezhetik be iskolánkat, akikért viszont felelősséget vállalunk, és akik számára lehetőséget biztosítunk, hogy az Álomvándorok Színitársulatban folytathassák munkájukat.
Soós Anett
Igazgatóhelyettes – Álomvándorok Társulat
Osztályfőnök – 1. a
Én Netti vagyok és már jó régóta foglalkozom színházzal, pláne ha beleszámítanak az öt évesen előadott előadások a nappalinkban anyukámnak és a nagymamámnak. Azóta sok színi iskolát és egyetemet megjártam, mégis az „Álomvándorkodás” állt hozzám mindig a legközelebb. Az Álomvándorok Társaságának kezdetektől a tagja vagyok. Ez az egyetlen hely az életemben, ahol igazán önmagam lehetek, kiteljesedhetek emberként és színészként is, kiélhetem maximálisan a kreatív energiáimat és kipróbálhatom magam a művészetek más területein is. Sajnos a mai világban szerintem erre kevés lehetőség adódik. Így minden erőmmel azon leszek, hogy átadjam az osztályomnak is azt a szabadságérzetet, amit én érzek ezen a helyen és hogy kialakuljon egy remek csapatmunka, amivel csodálatos helyeket, világokat alkothatunk együtt.
Soós Péter
Osztályfőnök – 1. b
Soós Péter vagyok. 6 éve csatlakoztam az Álomvándorokhoz. Számomra ez a hely mindennél többet jelent. Itt ismertem meg a legjobb barátaimat és mindent megtanulhattam a színészetről és a színházról, amitől ma már teljesen máshogy látom ezt a szakmát! Lassan 4 éve tanítok a diákjainknak színészmesterséget, zenés mesterséget és beszédtechnikát. Célom, hogy aki egyszer elkezdte tanulmányait a színisulinkba, az úgy távozzon innen három év múlva, hogy érezze annak a tudásnak a hatását, amit mi megpróbáltunk átadni és ezzel könnyebben eltudjon helyezkedni az életben. Másrészt pedig fontosnak tartom, hogy mindenki megérezze azt a támogatást és szeretetet, amit a társulatunk képes adni. Álomvándornak lenni a legfelemelőbb érzés, hiszen amellett, hogy mindent megtanulhatsz a színházról, megtalálhatod a társaidat és önmagadat is!
Kovács Dániel
– Álomvándorok Színisuli
Osztályfőnök – 1. c
Kovács Dániel vagyok, és egy szűk évtizede vagyok az Álomvándorok Társaságának tagja. Színészmesterséget, Zenés mesterséget és kreatív gyakorlatot tanítok az iskolába járó fiatalabb generációnak. A zenéhez kapcsolatos művészetek állnak hozzám a legközelebb, illetve azok az alkotások (könyvek, játékok, filmek, színpadi produkciók), amik egy másik mesevilágba varázsolják el a közönségüket. Igyekszem az ide járó osztályokat is hasonló színpadi utazásokra vinni a tanév alatt. Számomra a társulathoz tartozás azért fontos, mert itt az ember egy nyugodt és békés közegben tudja kiadni magából a kreatív energiáit.
Biró Balázs
Igazgatóhelyettes – Álomvándorok Társulat
Osztályfőnök – 2. a
Biró Balázsnak hívnak, már 10 éve járok az Álomvándorok Társulatába. Az utóbbi 4 évben tanítok színészmesterséget és ritmusgyakorlatot az iskolában. Számomra a színházi élet olyan, mint egy nagy fellélegzés a hétköznapok után. Szeretném, ha minél több ember megtapasztalhatná ezt az életet. A ritmusgyakorlat órának a célja, hogy fejlessze a diákok zenei hallását, a ritmusérzékét különböző ritmusos drámajátékok, csoportos ritmusgyakorlatok segítségével.
SZABÓ KEVIN
Osztályfőnök – 2. b
Szabó Kevin vagyok, 2014 óta vagyok az Álomvándorok tagja és 2 éve tanítok a Színisuliban. Azért szeretek ide járni, mert az évek során rengeteg mindent tanultam magamról, amit itt fejleszthettem is. Valamint egy nagyon jó közösséghez tartozom a társulat által, rengeteg Barátra találtam. Azt gondolom, a legfőbb feladatom, hogy segítsek az Idejáróknak abban, a prózai gyakorlatok által sikeresebbek legyenek a színpadon, valamint, hogy megismertessek velük olyan dolgokat a színházról, amiket eddig még nem tudtak. Továbbá rengetek más dolgot, amit kreatív gyakorlaton, zenés színház elméleten és beszédtechnikán feltérképezhetnek a segítségemmel.
SOÓS MÁRTON
Igazgató, társulatvezető
Osztályfőnök – 3. c
Soós Mártonnak hívnak, és 2012-ben alapítottam az Álomvándorok csapatát. Célunk, hogy biztosítsunk egy helyet, ahol barátságok köttetnek, és ahol mindenki szabadon kiélheti művészi énjét. A színházcsinálás a legkülönlegesebb és legfantasztikusabb dolog a világon. Büszke vagyok rá, hogy ennyi csodabogár jár hozzánk, és hogy sikerül kinevelnünk egy újabb színházkedvelő generációt. A zenés mesterségóra lényege, hogy mindenki sajátítsa el az éneklés alapjait. Figyelünk arra, hogy csoportbontásban foglalkozzunk a diákokkal, hogy mindenki saját szintjének megfelelően kapja meg a tananyagot. Játékos feladatokat alkalmazok, és a Társulat tagjai segítségét kérem, hogy vonják be az új növendékeket a duett-éneklés rejtelmeibe.